• ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
  • کد خبر: 86923
عمار ایزدیار

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج، از اصلاح نظام پرداخت کارکنان شهرداری این کلانشهر از مردادماه سال جاری خبر داد.

عمار ایزدیار در گفت و گو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، این اقدام را در راستای اجرای عدالت و جلوگیری از تبعیض بین نیروها که به افزایش انگیزه و کارآیی آنان منجر خواهد شد، عنوان کرد و گفت: با توجه به تعدد روابط استخدامی کارکنان در شهرداری، ایجاد یک عدالت توزیعی در نظام پرداخت بسیار ضروری بود که این اقدام پیچیده با همت مجموعه مدیران و تصمیم گیران محقق شد.

ایزدیار با بیان اینکه برای اصلاح این نظام از شهرهای قم و اصفهان الگو گرفته شده است، اضافه کرد: طبق این نظام مقرر شد مابه التفاوت ها در رابطه های استخدامی در قالب رفاهیات که قانونگزار ردیف های پرداختی اش را پیش بینی کرده، به پرسنل پرداخت شود.

وی بیان کرد: طبق این نظام مقرر شد پرداختی پرسنل بر اساس جایگاه فرد و کاری که انجام می دهد، محاسبه و انجام شود.

این مسئول بخش دیگری از قوانین مغفول مانده در مدیریت شهری کرج که در دیگر دستگاه ها اجرایی شده است را قانون جوانی جمعیت عنوان کرد و ادامه داد: قانون جوانی جمعیت مطابق با ماده 29 برنامه ششم توسعه، شهرداری ها را شامل نمی شد. بر این اساس در تاریخ دهم مردادماه لایحه ای در شورای شهر به تصویب رسید که بر اساس آن هر آنچه به کارکنان دستگاه های اجرایی دولت اختصاص یافته، به کارکنان این دستگاه نیز تعلق می گیرد.

ایزدیار تاکید کرد: معافیت بیمه و مالیت، پرداخت تسهیلات بدون سود، اجازه دورکاری به مادران بر اساس تعداد فرزندان – فرزند اول 9 ماه، فرزند دوم 14 ماه، فرزند سوم 18 ماه و فرزند چهارم 24 ماه – از امتیازاتی ست که برای خانواده ها به منظور تشویق و ترغیب به فرزندآوری در مصوبه شورای شهر کرج گنجانده شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج همچنین از پرداخت کمک هزینه تسهیلات به منظور درمان ناباروری برای مادران همکار خبر داد و افزود: کمک هزینه به همکارانی که صاحب فرزندان چندقلو هستند نیز در این مصوبه دیده شده است که در صورت تصویب فرمانداری، تا پایان دوره هفت ساله اجرای قانون جوانی جمعیت، در شهرداری این کلانشهر به اجرا در می آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =